دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

المپیک ناشنوایان برزیل پایان کار کشتی آزاد با ۷ مدال

تهران_ایرنا_ تیم کشتی آزاد ناشنوایان ایران با کسب ۷ مدال؛ یک طلا، ۳ نقره و ۴ برنز در بیست و چهارمین دوره المپیک ناشنوایان برزیل به کار خود پایان داد.


به گزارش  از ایرنا  فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، روز گذشته در نخستین روز رقابت های کشتی آزاد، ۴  کشتی گیر آزاد کار ناشنوای کشورمان توانستند به فینال رقابت ها راه یابند و ۳ تن از این ورزشکاران به مرحله شانس مجدد راه یافتند.


براساس این گزارش امروز (۲۴اردیبهشت) در  دومین روز از  رقابت های کشتی آزاد بازیهای المپیک که از ساعت ۱۳ به وقت محلی آغاز شد و آزاد کاران  تیم ایران به مصاف حریفانشان رفتند و در پایان با ۷ مدال رنگارنگ و فقط یک طلا به کار خود پایان  دادند.   


مدال طلا 


تک مدال کشتی آزاد ناشنوایان را  محمد سیاوشی در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم کسب کرد. وی در فینال این این وزن  مقابل حریفی از قزاقستان به برتری هفت بر ۲ رسید و قهرمان المپیک شد.


مدال های  نقره


حمیدرضا کنعانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل حریفی از اوکراین هفت بر پنج شکست خورد به مدال نقره رسید.


او پیش از این پس از یک دور استراحت، در دور دوم مقابل کشتی گیر هند پس از تساوی یک-یک با توجه به کسب امتیاز آخر به پیروزی رسید، او در مرحله بعد حریفی از ارمنستان را با نتیجه ۹ بر چهار شکست داد و در ادامه کشتی گیر ترکیه ای را با نتیجه چهار بر ۲ مغلوب کرد و راهی فینال شد.


محمدرسول قمرپور در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل حریفی از هندوستان ۱۳ بر سه کشتی را واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد.


او در دور مقدماتی پس از استراحت در مرحله نخست، در دور دوم کشتی گیر قزاقستانی را با ضربه فنی برد.


قمرپور سپس کشتی گیر آمریکایی را ۱۰ بر صفر و با ضربه فنی شکست داد.


علی شکیبازاده در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مقابل حریفی از قزاقستان با نتیجه چهار بر سه باخت و به مدال نقره رسید.


شکیبا زاده  پیش از این و دور نخست مقابل کشتی گیر قزاقستان سه بر یک باخت و با غیبت کشتی گیر آمریکایی برنده اعلام شد.


او در مرحله بعدی هفت بر یک حریف ترک خود را مغلوب کرد و راهی فینال شد. شکیبازاده در فینال با کشتی گیری از قزاقستان روبرو  شد.


مدال های  برنز


 کیوان رستم آبادی در دیدار رده بندی وزن ۶۵ کیلوگرم مقابل حریفی از ارمنستان در حالیکه با نتیجه یک – یک تا ۳۰ ثانیه پایانی مسابقه مساوی بود، ۲ بر یک برنده شد و به مدال برنز این دور از بازیهای المپیک  رسید.


رستم آبادی در دور مقدماتی پس از استراحت، حریف کامرونی را با نتیجه ۱۰ بر صفر (ضربه فنی) شکست داد، رستم آبادی در دور دوم ۶ بر یک مغلوب حریفی از مغولستان شد.


فرود حجتی در وزن ۷۰ کیلوگرم در دیدار رده بندی مقابل کشتی گیری از ارمنستان در حالیکه هشت بر صفر پیش بود، کمتر از یک دقیقه حریفش را با ضربه فنی شکست داد و به مدال برنز بازیها دست یافت.


وی پیش تر و  در دور مقدماتی کشتی گیران آمریکا و ارمنستان را با ضربه فنی (۱۰ بر صفر) مغلوب کرد.


حجتی در دور سوم نماینده مغولستان را در حالیکه ۹ بر یک پیش بود، قبل از پایان وقت اضافه اول با ضربه فنی مغلوب کرد.


وی در مسابقه چهارم مقابل حریفی از قزاقستان با حساب ۱۰ بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد.


حسین نوری در دیدار رده بندی وزن ۷۴ کیلوگرم با وجود شکستگی دنده که در روز اول مسابقات با آن روبرو شد، توانست چهار بر سه از سد کشتی گیر مغولستانی عبور کند و صاحب مدال برنز المپیک شود.


این آزادکار در مرحله اول مقابل کشتی گیر ترک با نتیجه ۱۰ بر سه شکست خورد و در همان مسابقه مصدوم شد.


محسن منوچهر هم در وزن ۹۲ کیلوگرم هم به علت آسیب دیدگی در تمرینات از حضور در مسابقات انصراف داد.


در پایان مسابقات از فینالیست های اوزان مختلف آزمایش دوپینگ به عمل آمد.


 رضا لایق به عنوان سرمربی، علیرضا زندی به عنوان مدیر فنی و علیرضا رضایی منش و رضا نوذر ایرانی مربیان تیم کشتی آزاد هستند.


بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۱ برزیل از ۱۱ اردیبهشت با حضور بیش از ۴ هزار ورزشکار از ۸۰ کشور جهان و رقابت در ۲۰ رشته ورزشی آغاز شده است و کاروان ایران نیز با ۷۵ ورزشکار زن و مرد در ۸ رشته ورزشی به مصاف حریفان خود رفتند.  


در کارنامه کاروان ایران تا امروز ۳۸ مدال از جمله ۱۳ طلا، ۱۱ نقره و ۱۴ برنز ثبت شده  که در رشته های کاراته، جودو، تکواندو و کشتی فرنگی و آزاد بدست آمده است.  



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *