دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آمریکا دنبال ایجاد شبکه پهپادی در خاورمیانه کشورهای منطقه با

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا با ایجاد شبکه پهپادی در منطقه به دنبال دلجویی از متحدان منطقه‌ای خود از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است، گفت: کشورهای منطقه مراقب باشند با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروند و خود را گرفتار باتلاق خلیج فارس نکنند.


 فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد ایجاد شبکه پهبادی آمریکا در خاورمیانه گفت: اقدام جدید دولت آمریکا در ایجاد یک شبکه پهپادی منطقه‌ای در خاورمیانه با همکاری رژیم صهیونیستی، اقدام جدیدی نیست و آمریکا همیشه در صدد ایجاد اتحاد منطقه ای علیه ایران بوده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که هدف از ایجاد شبکه پهپادی منطقه ای، کنترل تحرکات نظامی و نفوذ منطقه‌ای ایران است زیرا اخیرا نیروی دریایی مقتدر ارتش و سپاه پاسداران از زیاده روی و حرکات مشکوک ناوگان آمریکایی در خلیج فارس با قدرت جلوگیری کردند، لذا این اقدام آمریکا برای مقابله با قدرت ایران شکل می گیرد اما هیچ خللی در اراده نیروهای نظامی ایران برای حراست از مرزها ایجاد نخواهد کرد.


آمریکا با خیمه شب بازی می‌خواهد قدرت پهپادی خود را به رخ کشورهای منطقه بکشند


مالکی با اشاره به موضوع فروش پهپادهای ایرانی به روسیه بیان داشت: روسیه، شریک راهبردی ایران بوده و قرار است ایران، پهپادهای خود را به این کشور بفروشد این موضوع نگرانی برای آمریکایی‌ها به دنبال داشته و آنها سعی می‌کنند با خیمه شب بازی قدرت پهپادی خود را به رخ کشورهای منطقه بکشند.


نماینده مردم زاهدان در مجلس قدرت پهپادی ایران را تضمین کننده تامین صلح و ثبات در منطقه خواند و گفت: ایران هیچ گاه به دنبال تنش در منطقه نبوده و همیشه نقش قدرتمند خود در ایجاد صلح و ثبات را به خوبی ایفا کرده است، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه کانون ناامنی در منطقه بودند و سعی دارند با تحرکات نظامی در خلیج فارس نظم و امنیت منطقه را به خطر بیندازند.


پروژه ایران هراسی آمریکا در منطقه را  شکست خورده است


وی با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری قدرتمند در دریای عمان و خلیج فارس سعی کرده تا در حراست و حفاظت از منطقه تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: وعده آمریکا به هم پیمانانش در منطقه‌ برای تشکیل شبکه پهپادی در خاورمیانه در راستای سیاست فرار به جلوی آمریکا تحت الشعاع تحولات اوکراین برنامه‌ریزی شده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پروژه ایران هراسی آمریکا در منطقه را شکست خورده دانست و گفت: نیروی دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی با دقت مسائل منطقه را رصد می‌کنند. امریکا می‌داند، نیروی دفاعی ایران  نسبت به حریم مرزها و  حوزه استحفاظی خود حساسیت دارد  و هر تحرکی در منطقه را با قاطعیت پاسخ می دهد.


کشورهای منطقه با با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروند


نماینده مردم زاهدان بیان داشت: برای تامین صلح و ثبات پایدار در منطقه  از کشورهای منطقه انتظار داریم که مراقب باشند با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروند و خود را گرفتار باتلاق خلیج فارس نکنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا با این  اقدام به دنبال دلجویی از متحدان منطقه‌ای  خود از جمله  عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است  و در این چهارچوب سعی دارد این پیام را برساند که آمریکا همچنان در کنار آن ها است و دغدغه های آن ها در رابطه با اوج گیری قدرت ایران را به خوبی درک می کند.


به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به تازگی در گزارشی از برنامه نیروی دریایی آمریکا برای ایجاد یک شبکه پهپادی در خاورمیانه با همکاری برخی کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی با هدف رصد تحرکات نظامی ایران خبر داد که حوزه عملیاتی آن از کانال سوئز تا مناطق مجاور آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس را در بر می‌گیرد.


این اقدام، در شرایطی صورت می گیرد که این کشور تلاش کرده جای خالی خود را که با عقب بردن ناوهای هواپیمابر، بالگردبر و ناوشکن‌ها از خلیج فارس و دریای عمان به وجود آمده و موجب وحشت وابستگان او شده بود را با اتصال منطقه مورد غصب رژیم صهیونیستی و ارتش کودک کش آن به فرماندهی سنتکام، جبران کند که این اقدام از سوی ایران بی پاسخ نماند و  رئیس ستادکل نیروهای مسلح هفته گذشته با ارسال پیام هشدار به کشورهای میزبان پایگاههای آمریکایی در منطقه، نسبت به همکاری آنها با رژیم صهیونیستی هشدار داد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *