دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دمای هوا از امروز در تهران و اکثر مناطق کشور افزایش می یابد

تهران- ایران- کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا در تهران و رسیدن گرما به ۴۱ درجه، گفت: این وضعیت را تا پایان هفته در شمال غرب، جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق و مرکز به‌ویژه استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، شرق کرمان و شمال شرق سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌کنیم.


«کبری رفیعی» روز سه شنبه درباره وضعیت آب وهوا به خبرنگار ایرنا گفت: در همه مناطق کشور جوی آرام و هوای آفتابی پیش بینی می‌شود، با این حال همچنان سامانه باران به صورت پراکنده فعال است و در سه روز آینده در مناطق جنوبی سیستان‌و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.


وی افزود: از امروز تا شنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور، پدیده غالب وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک خواهد بود.


رفیعی ادامه‌داد: خیزش گرد و خاک در سه روز آینده پیش بینی می‌شود و با توجه به انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این مناطق غبار آلود خواهند شد و این شرایط در روزهای جمعه و شنبه برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور به وقوع خواهد پیوست.


کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: در سه روز آینده بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مختلف و خیزش گردو خاک همراه خواهد شد.


به گفته وی، از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای گرم را خواهیم داشت.


رفیعی، آسمان امروز تهران را صاف اعلام کرد و گفت: بعدازظهر امروز احتمال وزش باید شدید برای تهران پیش‌بینی می‌شود.


وی ادامه‌داد: بیشینه دمای امروز تهران با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۱ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.


این کارشناس هواشناسی اضافه‌کرد: از فردا تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و آب‌های جنوبی کشور به‌ویژه شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به سه متر هم خواهد رسید و مخاطراتی را به همراه دارد که صیادان و فعالان دریایی باید به آن توجه لازم را داشته باشند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *