دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۶۵۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از ورود فاضلاب به ۲ رودخانه رشت

رشت – ایرنا – معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به ورود فاضلاب از یکصد نقطه به ۲ رودخانه رشت و تالاب انزلی گفت: برای جلوگیری از ورود فاضلاب و نجات ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت ۶۵۳ میلیارد تومان  اختصاص یافت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدصولت مرتضوی عصر دوشنبه در جلسه نظارت بر اجرای تاکیدات سفر رئیس جمهور به گیلان افزود: از این میزان ۵۳ میلیارد تومان ۱۰۰ درصد تخصیص داده می شود، ۳۵۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶  و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز مصوب سفر است.


وی نسبت به حیات و جاری بودن این ۲ رودخانه ابراز خورسندی کرد و ادامه داد: اما تأسف مان نسبت به بی مبادلاتی انجام شده نسبت به رودخانه های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی است.


معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به عبور فاضلاب از یکصد نقطه در ۲ رودخانه رشت و سرریز آن به تالاب انزلی اظهار داشت: پروژه رفع چالش زیست محیطی این ۲ رودخانه باید تا سال ۱۴۰۲ طی ۱۷ ماه به سرانجام برسد.


مرتضوی همچنین با اشاره به ورود فاضلاب به تالاب انزلی گفت: تصمیم گیری برای ارتقای آن سبب توسعه یافتگی استان می شود. 


وی اظهار داشت: تالاب تاریخی انزلی و نامش با خطه سرسبز گیلان گره خورده است، اما دستگاه ها اجرایی و همسایگان تالاب دین شأن را نسبت به تالاب ادا نکردند.


داشتن سند مالکیت بر سواحل دلیل بر محرومیت مردم نمی‌شود


 معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه آزادسازی ساحل هم موررد غفلت ما و هم سبب عدم انتفاع مردم از این نعمت الهی شده است، بیان کرد: حقوق عمومی گاهی مورد تهاجم قرار گرفته که در مورد سواحل خزر این اتفاق افتاده است.


مرتضوی با اشاره به دستور آیت الله رییسی برای آزاد سازی سواحل به نفع مردم اظهار داشت: تصرفات ساحلی در اختیار تمامی افراد و دستگاهها اعم از حقیقی و حقوقی باید آزاد شود.


وی به سند و ادعای مالکیت برخی دستگاها بر سواحل اشاره کرد و افزود: با فرض صحت موضوع این املاک در اختیار دستگاهها شخصی نیست و بهره برداری هر قوه ای که باشد، متعلق به دولت جمهوری اسلامی و سند آن در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی است.


معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت تصمیم گرفته است سواحل باید ملی شود و در اختیار مردم قرار بگیرد خاطر نشان کرد: خدشه ای در این موضوع وجود ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *