دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تلویزیون های هوشمند، تبلت های بزرگ خانه شما

سلام به شما دوستان گرامی

در این مقاله به بررسی مزایای تلویزیون های هوشمند می پردازیم و شما با دستاورد های تکنولوژی در این زمینه آشنا خواهید شد. ( این مطلب برگرفته از راهنمای خرید تلویزیون در سایت کوییک ریویو است.)

ابتدا به بررسی این می پردازیم که اساسا تلویزیون هوشمند یعنی چه؟ تلویزیون های جدید همگی دارای سیستم عامل هستند و به همین دلیل نام هوشمند را بر آنها گذاشته اند. در واقع تلویزیون های مدرن تبلت های بسیار بزرگی هستند که امکانات فراوانی همچون اتصال به اینترنت و وب گردی، تماس های تصویری، اتصال موس و کیبورد و خیلی چیزهای دیگر را فراهم می‌کنند.


اگر برای شما هم سوال است که بهترین مارک تلویزیون چیست، باید بدانید که معرفی کردن یک برند خاص به عنوان بهترین مارک، کار سختی است. اما هم اکنون برند های جهانی معتبری همچون سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک، دوو، فیلیپس، توشیبا و تی سی ال در بازار ایران حضور دارند که تلویزیون های بسیار با کیفیتی را به شما ارائه می کنند.

اما به راستی داشتن سیستم عامل و چیپست بلوتوث و… به چه دردی می خورد؟!

پاسخ این است که این امکانات تلویزیون شما را به دستگاهی بسیار فراتر از یک تلویزیون معمولی تبدیل می‌کنند که با آن از کار گرفته تا بازی و تفریح، هر کاری که بخواهید انجام خواهید داد. آن هم در یک نمایشگر 40 یا 50 اینچی!

تکنولوژی های جدید نمایش تصویر

تلویزیون های هوشمند جدید اکثرا دارای فناوری های جدید نمایش تصاویر هستند. به عنوان مثال هم اکنون برترین فناوری نمایش تصویر “کوانتوم داتز” نام دارد که به اختصارQLED  نامیده می‌شود. در این فناوری در اصل از نقاط بسیار ریزی به نام پیکسل های کوانتومی استفاده شده که در زیر نور می درخشند و کیفیتی مثال زدنی را به همراه می آورند.


این نانو کریستال های زیبا اگرچه قیمت تلویزیون را افزایش می‌دهند، اما هنگامی که به تماشای یک فیلم سینمایی سه بعدی یا با کیفیت بلوری نشستید، متوجه می شوید که پول اضافی خرج چه شده است!

نکته آخر در مورد خرید تلویزیون هوشمند است. توصیه ما به شما این است که همیشه در حد توانتان از مارک های معتبر خرید کنید. در بازار تلویزیون های هوشمند برند های متفرقه نیز حضور دارند و خرید از آنها با ریسک همراه است. بنابراین چه بهتر که با خیال راحت از برندی بزرگ خرید کنید و بدون دردسر از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *