دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نیوزیلند مجوز ورود خانواده شهروندان اوکراینی نیوزیلندی را صادر

تهران- ایرنا – دولت نیوزیلند امروز سه شنبه اعلام کرد در پی حمله روسیه به اوکراین و ادامه بحران در این کشور، سیاست جدیدی اتخاذ خواهد کرد تا اعضای خانواده ۴ هزار شهروند اوکراینی- نیوزیلندی بتوانند در کوتاه مدت وارد نیوزیلند شوند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از «رویترز» «کریس فااوفی» وزیر مهاجرت نیوزیلند با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شهروندان نیوزیلندی متولد اوکراین و ساکنان در این کشور قادر خواهند بود اعضای خانواده اوکراینی خود و بستگانِ نزدیکشان را مورد حمایت قرار دهند و بر این اساس برای افرادی که مورد پذیرش ورود به نیوزیلند باشند ۲ سال روادید کار صادر می شود و کودکانشان می توانند در مدرسه حضور داشته باشند. 


وزیر مهاجرت نیوزیلند افزود: « برنامه “سیاست ویژه ۲۰۲۲ اوکراین” برای یک سال، به تقریبا هزار و ۶۰۰ شهروند متولد اوکراین و ساکنان در این کشور اجازه می دهد تا والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، کودکان و بستگان نزدیک شان را برای ورود به این کشور حمایت کنند. این  برنامه بزرگ ترین دسته بندی صدور روادید ویژه در دهه های اخیر است. 


دولت نیوزیلند همچنین اعلام کرد به میزان ۴ میلیون دلار منبع مالی اضافی برای پشتیبانی از جامعه اوکراینی ها فراهم خواهد کرد. 


هفته گذشته نیوزیلند اعلام کرده بود روادید اوکراینی هایی که در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند را تمدید می کند و مرزهایش را که اخیرا برای غیر نیوزیلندی ها بسته بود،  به روی اوکراینی های دارای روادید معتبر خواهد گشود.


نیوزیلند همچنین در اعتراض به شرایط اوکراین، قانونی وضع کرده است تا دارایی های افراد روسی در این کشور مسدود شود و از سرمایه گذاری اشخاص و شرکت های روسی برای فرار از  تحریم هایی که از سوی بسیاری کشورها علیه روسیه اعمال شده اند جلوگیری کنند و مانع از ورود کشتی ها و هواپیماهای خصوصی لوکس روسی به این کشور شوند. ممنوعیت ورود برای ۱۰۰ شخص روس برای سفر به نیوزیلند نیز صادر شده است.


به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد بیستمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


«ولادیمیر پوتین» اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 


روسیه اقدامات خود در اوکراین را “عملیات ویژه” نامیده و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *