دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید پتو

برای یک لحظه تصور کنید که به دنیای کارمی ارل منتقل شده اید. اگر در زمستان هستید ، وضعیت متفاوت است و باید از پتو استفاده کنید. زیرا افراد کمی هستند که به هوای سرد علاقه داشته باشند و بیشتر از همه در این شرایط به خواب عمیق فرو روند. امروزه انواع زیادی پتو در بازار وجود دارد که هر یک از آنها از کیفیت خوبی برخوردار خواهند بود.

حتی اگر قصد سفر دارید ، مطمئناً نیازی به همراه داشتن روتختی بزرگ روی تخت خود ندارید. زیرا تولیدکنندگان پتوهایی به نام پتو مسافرتی عرضه کرده اند که به دلیل وزن کم و مواد مقاوم مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به سفر است. این محصول یکی از پرطرفدارترین محصولات در بین همه مردم است که این محصول تا کنون نتوانسته آن را جایگزین کند. زیرا خوابیدن بدون پتو به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود!

ایران و چین از جمله کشورهایی هستند که شروع به تولید این محصول پرطرفدار کرده اند و اگر به بازار کک در شهر خود نگاه کنید ، خواهید دید که نمونه های ایرانی و چینی زیادی در بازار وجود دارد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. اگر شما ، دوستان و همچنین بسیاری از افراد دیگر می خواهید یک پتو با کیفیت و زیبا انتخاب کنید ، بهتر است این مقاله را بخوانید تا با تمام نکات مهم و کاربردی در مورد خرید این محصول محبوب آشنا شوید. بنابراین مراقب شیمی دان باشید.

پتو یعنی چی؟

مطمئناً همه بارها با این کلمه آشنا نیستند ، اما با معنای واقعی آن آشنا نیستند. باید بگویم که این پتو در واقع نوعی پتو است که افراد روی خود می پوشند و بدن خود را در برابر سرما محافظت می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام خواب یک پتو نازک بپوشند تا آرام بخوابند.

اگر به تازگی بچه دار شده اید ، نگران نباشید ، زیرا در فروشگاه های سیسمونی نوزاد تعداد زیادی پتوی بچه وجود دارد که نوزاد شما را در برابر سرما محافظت می کند ، اما هنگام خرید این پتوها ، باید با پوست نوزاد شما و عدم وجود عوامل حساسیت زا در ساختار آنها توجه کنید. بنابراین به طور کلی می توان گفت که عملکرد اصلی پتو پوشاندن کل بدن و محافظت از بدن کودکان یا بزرگسالان در برابر سرما است ، دلیل این امر ضخامت زیاد انواع پتوهایی است که از شما محافظت می کند.

انواع مختلف پتو از نظر مواد مورد استفاده در ساختار آنها:

پتوها ، مانند بسیاری از محصولات دیگر ، انواع مختلفی دارند و انتخاب هر یک از این مدل ها بستگی به شما دوستان دارد ، به شرطی که ویژگی های هر ماده را برای خرید آنها با آگاهی کامل بدانید. انواع مختلف پتو عبارتند از:

پتو پنبه ای:

البته امروزه پنبه واقعی در بازار موجود نیست زیرا پنبه خالص گران است و بدیهی است که هزینه یک پتو پنبه خالص گران خواهد بود. بنابراین پتوهای موجود در بازار اغلب از ترکیب پنبه و پلی استر یا اکریلیک ساخته می شوند. اگر می خواهید پتوهای گرم و نرم بخرید ، پیشنهاد می کنیم این مواد را خریداری کنید ، که چندان به شما باز نمی گردد. به یاد داشته باشید که الیاف مصنوعی سبک هستند و بسیاری از مردم علاقه مند به خرید آنها هستند.

پتوهای دو لایه:

همانطور که از نامش پیداست ، پتوی دو لایه دارای دو قسمت است ، بنابراین اگر از هوای سرد متنفر هستید ، پیشنهاد می کنیم که یک پتو دو لایه بخرید که از دوام و گرمای قابل قبولی برخوردار باشد. فقط دوستان ، به یاد داشته باشید که در صورت داشتن حساسیت و اگزما ، از خرید این مواد خودداری کنید ، زیرا باعث بدتر شدن حساسیت های پوستی و تنفسی می شود ، بنابراین بهتر است به سراغ خرید پتو ارگانیک بروید.

پتو ارگانیک:

این تنها مدل مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی است. زیرا ساختار آنها از الیاف پنبه طبیعی ساخته شده است و در افراد مختلف حساسیت ایجاد نمی کند. متأسفانه تنها مشکل پتوهای ارگانیک هزینه بالای آنهاست ، زیرا از پنبه خالص ساخته شده اند.

پتوهای پشمی:

آقایان بیشتر با این پتو برخورد کرده اند! زیرا پتوهای پشمی اغلب در طول خدمت مقدس ارتش استفاده می شود. دلیل این امر این است که مواد پشمی گرما را به خوبی حفظ می کند و هنگام استفاده به هیچ وجه سرد نمی شوید. فقط مراقب باشید عزیزم ، پتو پشمی کمی ناهموارتر از مدلهای ساخته شده از پنبه و الیاف مصنوعی است. بنابراین ، مادران عزیز باید مراقب باشند که از این پتوها برای نوزاد خود استفاده نکنند ، زیرا پوست ظریف آنها را تحریک می کند.

فایبر گلاس:

طبق اعلام سازمان جهانی استاندارد ، پتو مناسب برای کودکان و افراد مبتلا به آلرژی یا اگزما یک مدل فایبرگلاس است. زیرا لایه فایبر گلاس بین یک تکه نخ دوخته شده است که باعث می شود فایبر گلاس در تماس مستقیم با پوست انسان نباشد. بنابراین پس از استفاده از این پتو نمی توان گفت که این ماده حساسیت زا است. می توانید بگویید که پتو از فایبر گلاس نازک ساخته شده است ، اما باید بدانید که خیر ، بافت نازک پتو دلیل کمبود گرما نیست.

پتوهای بافتنی:

امروزه تعدادی پتو در بازار عرضه می شود که بافته شده و با دست طراحی شده اند. کاربرد اصلی این مدل طبیعت تزئینی آن است. البته عزیز ، به یاد داشته باشید که اگر از پشم برای بافتن این پتوها استفاده شود ، آنها نیز گرم خواهند بود.

نکات شستشوی پتو چیست:

البته هر وسیله ای که با بدن انسان تماس پیدا کند در معرض آلودگی های مختلف قرار می گیرد. پتوها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و توصیه می شود ماهی یکبار این محصول را بشویید. برای تمیز کردن فرش بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

قبل از شستن پتو ، نحوه تمیز کردن آن را در قسمت مناسب مطالعه کنید.

عزیزم ، به یاد داشته باشید که برخی از پتوها فقط باید با دست شسته شوند ، اما برخی دیگر را می توانید در ماشین لباسشویی بشویید.

پتو را باید در دمای 30 درجه بشویید ، مشروط بر این که عکس آن روی پتو حک نشده باشد.

مقدار پودر لباسشویی فرش باید متوسط ​​تا کم باشد تا کف به راحتی خارج شود.

اگر قصد دارید پتو را در ماشین لباسشویی بگذارید ، توجه به ظرفیت ماشین را فراموش نکنید.

از پرتاب لکه روی ماشین لباسشویی خودداری کنید.

هنگام خرید پتو به نکات زیر توجه کنید:

به اندازه پتو توجه کنید. اندازه پتوهای دوتایی اغلب 220 × 240 و 200 × 240 ، پتوهای تک 220 160 160 و 220 × 150 خواهد بود. بنابراین ، قبل از خرید ، تعیین کنید که چه نوع پتو را می خواهید انتخاب کنید.

سعی کنید پتو را از مارک های معتبر مانند گلبافت ، نارمینه ، داتیس ، گلسا و ، انتخاب کنید ، زیرا کیفیت محصول سلامت شما را تضمین می کند.

عزیزم ، خرید پتو را فراموش نکنید که رنگ آن با رنگ سایر مبلمان اتاق شما همخوانی داشته باشد و جذابیت و راحتی خاصی به اتاق شما ببخشد. انتخاب رنگ مبلمان اتاق خواب سلیقه ای است.

بهتر است یک پتو با طرح های ساده و شیک انتخاب کنید تا اتاق خواب شلوغ به نظر نرسد. انتخاب دوباره با شماست.

دوستان عزیز ، حتماً برای شستن پتوها بروید تا در صورت تمایل داخل ماشین لباسشویی بگذارید.

هر چند وقت یکبار ، پتو و سایر ملافه های خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا ضد عفونی شوند.

حتماً به قیمت پتو توجه کنید. قیمت کل بازار از ارزان تا گران است. بدیهی است که هرچه کیفیت الیاف مورد استفاده بیشتر باشد ، قیمت بالاتری نیز دارد. انتخاب مدل خاص با توجه به درآمد و سلیقه شما بر عهده شماست.

منبع: باغ سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *