دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیت الله رئیسی تقویت روابط کشورهای مستقل از راهکارهای موثر در

تهران – ایرنا – رئیس جمهور با بیان دوستانه بودن روابط ایران و بلاروس، گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشورهایی که به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند، از راهکارهای موثر خنثی کردن و برون‌رفت از تحریم‌هاست.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار «رومن گلاوچنکو» نخست وزیر بلاروس با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده و در ملاقات‌های اخیر سران دو کشور بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید شده است، گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشورهایی که به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند، از راهکارهای موثر خنثی کردن و برون‌رفت از تحریم‌ها است.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه پیشرفت‌های چشمگیری در همه عرصه‌ها از جمله در زمینه اقتصادی داشته است، افزود: امروز ایران و بلاروس ظرفیت‌های متنوع و چشمگیری برای توسعه تعاملات با یکدیگر دارند.


رئیسی اظهار داشت: اراده جدی سران دو کشور برای ارتقای سطح روابط فیمابین می‌تواند موانع احتمالی بر سر راه گسترش تعاملات را برطرف کند.


«رومن گلاوچنکو» نخست وزیر بلاروس نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای تقویت تعاملات منطقه‌ای، چشم‌انداز جدیدی پیش‌روی ارتقای سطح روابط دو کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: سفر بنده به ایران پیرو تاکیدات رئیس جمهور بلاروس برای تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته در دو دیدار ایشان با جنابعالی انجام شده است.


نخست وزیر بلاروس با اشاره به اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است و تهران و مینسک در عرصه بین‌المللی نیز همکاری‌های سازنده‌ای داشته‌اند، افزود: امروز هماهنگی سیاسی میان دو کشور در بالاترین سطح بوده و زمان گسترش روابط اقتصادی فرا رسیده است.


گلاوچنکو همچنین با اشاره به رشد سه برابری تجارت میان دو کشور در یکسال گذشته خاطرنشان کرد: به دستور رئیس جمهور بلاروس سابقه روابط دو کشور را به دقت بررسی کرده و نقشه راه گسترش همکاری‌ها و سرفصل‌های ارتقای سطح روابط فیمابین را به شکل دقیق تعیین کرده‌ایم تا بتوانیم با سرعت آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم.


به گزارش ایرنا، «رومن گلاوچنکو» نخست وزیر بلاروس یکم آذرماه در راس هیاتی اقتصادی وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی محمد مخبر معاون اول رییس جمهور قرار گرفت؛ در نشست هیات های سیاسی و اقتصادی ایران و بلاروس که به ریاست مخبر و گلاوچنکو در مجموعه تاریخی سعدآباد انجام شد، دو طرف بر ارتقای روابط اقتصادی و ترسیم نقشه راه همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاکید کردند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *