دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیین نامه واگذاری مجوزهای فرهنگی به بخش خصوصی ابلاغ شد

تهران-ایرنا- محمد مخبر معاون اول رییس جمهور آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص واگذاری مجوزها و تصدی‌گری فرهنگی و هنری با رعایت موازین شرعی به بخش خصوصی و تعاونی و سازمان‌های مردم نهاد را ابلاغ کرد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، هیأت وزیران در جلسه سوم بهمن در اجرای تکلیف مقرر در بند (ب) ماده (۹۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، آیین‌نامه شیوه تعیین فهرست و نحوه واگذاری مجوزها و تصدی‌گری فرهنگی و هنری با رعایت موازین شرعی به بخش خصوصی، تعاونی و سازمان های مردم نهاد را تصویب کرد.


بر این اساس، مجوزها و تصدی‌گری‌های این آیین نامه شامل موضوعات فرهنگی و هنری، رسانه های صوتی و تصویری، مکتوب، غیرمکتوب و دیجیتال، سینمایی و دیداری- شنیداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری، امور جوانان و بازی‌های رایانه ای هستند.


همچنین به‌منظور برنامه ریزی و نظارت بر روند اجرای مطلوب مفاد این آیین نامه، کارگروهی متشکل از سازمان اداری و استخدامی کشور (با معرفی رییس سازمان) به‌عنوان رییس کارگروه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و نماینده دستگاه اجرایی ذیربط تشکیل می‌شود.


دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلفند در چارچوب مفاد بند (ب) ماده ۹۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور سایر موضوعات، مجوزها و تصدی‌گری‌ها را احصاء کرده و جهت تصویب و قرارگرفتن در فرایند واگذاری یا فروش در اختیار کارگروه مذکور قرار دهند. در صورت عدم احصای فهرست مجوزها و تصدی گری‌های موضوع این آیین نامه توسط دستگاه‌های اجرایی، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است رأساً نسبت به احصای آنها اقدام کند.


به‌منظور تسریع و تسهیل در روند واگذاری مجوز فعالیت‌ها، دستگاه‌های مشمول این آیین‌نامه مکلفند تمام یا بخشی از وظایف قابل واگذاری خود در زمینه مجوز را بر اساس مصوبات کارگروه یاد شده، به بخش غیر دولتی واجد شرایط واگذار کنند.


دستگاه‌های اجرایی همچنین مکلفند گزارش کاهش حجم وظایف تصدی‌گری‌ها (تعدیل و اصلاح ساختار سازمانی)، کاهش هزینه‌ها و نتیجه کنترل و نظارت‌های اعمال شده و بازخوردهای حاصل از اجرای این آیین‌نامه را در مقاطع یک‌ساله به سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش کنند.


ابلاغ مصوبه صدور مجوز برای امضای موقت توافقنامه احداث پل مرزی روی رودخانه آستاراچای


معاون اول رییس‌جمهور، مصوبه مربوط به مجوز برای امضای موقت توافقنامه احداث پل اتومبیل‌رو مرزی بر روی رودخانه آستاراچای را ابلاغ کرد.


هیأت وزیران در جلسه ششم بهمن ماه، با هدف گسترش روابط اقتصادی و سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین توسعه تجارت برون‌مرزی و تقویت ظرفیت‌های جاده‌ای کشور، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای امضای موقت توافقنامه بین دو کشور برای احداث پل اتومبیل‌رو مرزی بر روی رودخانه آستاراچای موافقت کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *