دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اجرای پروژه نجما در بوشهر افزایش سه برابری اینترنت بر بستر فیبر

ایسنا/بوشهر مدیر مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اجرای پروژه نجما (نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران) در این استان گفت: اکنون پوشش اینترنت خانگی بر بستر فیبر نوری برای ۱۵ خانوار این استان فراهم شده است که تا پایان پروژه به ۴۵هزار خانوار می‌رسد.


علی مهرپویا یکشنبه ۱۴ خرداد در خصوص جلسه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به ایسنا گفت: استان بوشهر با وسعت جغرافیایی که نسبت به سایر استان‌ها دارد ششمین استان کشور در پوشش فیبر نوری خانگی براساس آخرین رتبه بندی وزارت ارتباطات شناسایی شده است.


وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که در سطح استان وجود دارد تکلیف شد با برنامه ریزی جایگاه استان را به رتبه‌های اول تا دوم تا پایان سال جاری ارتقاء دهیم که با افتتاح پروژه نجما و رشد طرح فیبر نوری این اتفاق خواهد افتاد.


مدیر مخابرات منطقه بوشهر تصریح کرد: “طرح نهضت جهادی مخابرات ایران ” موسوم به “نجما” در سطح کشور برای توسعه شبکه فیبرنوری در حال انجام است. براساس مصوبه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و دستور مدیرعامل این طرح برای استان بوشهردر سال جاری با اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال تصویب شد.


مهر پویا اضافه کرد:مفتخر هستیم که این پروژه در سطح مراکز روستایی و روستاهایی که فاقد امکانات ارتباطی و مخابراتی هستند و همچنین در بخشی از شهرها که دارای شبکه فرسوده مسی می‌باشند و در نهایت در شهرک‌های جدید التاسیس و مراکز صنعتی و تجاری استان با لحاظ موارد استراتژیکی و اقتصادی انجام می‌شود.


وی گفت:این طرح ماحصل چندماه کارشناسی همکاران و همزمان با ولادت امام رضا (ع) در سطح استان اجرائی میشود و تا پایان سال به نتیجه می‌رسد. همچنین این پروژه تا پایان یکسال کاری میزان خانوارهای تحت پوشش را تا ۲۰۰ درصد افزایش خواهد داد و یک رویداد خوب برای بهره برداران شبکه ارتباطی مخابرات به عنوان تنها اپراتور دارنده شبکه فیبر نوری در کشور است که البته از منابع داخلی خود این طرح را تامین مالی کرده است.


مدیر مخابرات منطقه بوشهر افزود: در استان بوشهر تنها اپراتور ارتباطی هستیم که بستر فیبر نوری خانگی را در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد.


مهرپویا یادآور شد: بستر فیبر نوری مخابرات منطقه بوشهر به عنوان تنها اپراتوراز مودم مشترک تا مرکز مخابراتی می‌باشد که با حذف مسیرهای ارتباطاتی رادیویی، کیفیت منحصربفردی را برای مشترکین اینترنت بر این شبکه امن و پرسرعت فیبر نوری ایجاد کرده است.


وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اینترنت بر بستر فیبرنوری برای مشترکین خانگی با سرعت ۵۰ مگابیت واگذار می‌گردد که سرعت پایداری بوده و تا ۳۰۰ مگابیت قابل افزایش می‌باشد. ضمن اینکه مقرر گردیده واگذاری سرویس تا ۱۰۰۰ مگابیت نیز فراهم شود.


مدیر مخابرات منطقه بوشهر عنوان کرد: پوشش اینترنت خانگی بر بستر فیبر نوری برای ۱۵ خانوار این استان فراهم شده است که تا پایان پروژه به ۴۵هزار خانوار می‌رسد و شاهد رشد ۲۰۰ درصدی خواهیم بود.


مهرپویا تصریح کرد: پروژه نجما طی ۷ سال در کشور در حال اجرا است و عملکرد مخابرات منطقه بوشهر معادل 2 برابر افزایش کل کشور خواهد بود.


وی با بیان اینکه پوشش جغرافیایی در طرح نجما لحاظ شده است، افزود: این طرح همزمان در نقاط روستایی، شهری، صنعتی و تجاری اجرا می‌شود.


مدیر مخابرات منطقه بوشهر خاطر نشان کرد: در پروژه نجما، اولین روستاهای جنوب کشور دراستان به شبکه فیبرنوری متصل می‌شوند. روستاهای جنوب جم و بنه گز با همکاری مجموعه دهیاری‌ها و با حمایت ویژه فرمانداران جم و تنگستان کمک بزرگی در تسریع اجرای پروژه بوده و باعث شد روستاهای جنوب جم و تنگستان به شبکه فیبر نوری متصل شوند.


مهرپویا تاکید کرد: در اجرای پروژه نجما نیاز به حمایت دستگاه‌های ذیربط داریم که این حمایت‌ها کار را تسریع می‌کند. تامین منابع مالی برای این پروژه در مخابرات منطقه درنظر گرفته شده و فرمانداریها، دهیاری‌ها و شهرداری‌های سراسر استان با حمایت‌های لازم هم سرعت و هم امکان افزایش پوشش جغرافیایی این طرح را تامین می‌کنند که علاوه بر ایجاد شبکه فیبرنوری برای خانوارها، باعث اتصال شبکه تلفن همراه به فیبرنوری نیزمی شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *