دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اختصاص سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ به دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.


عطا حسن‌پور امروز، ۲۷ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار لرستان و توجه ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک اختصاص یافت.


وی تصریح کرد: کمتر از ۶۰ روز تا ارسال پرونده به یونسکو، فرصت هست و امیدوارم بتوانیم گام بزرگی در راستای برآوردن یکی از مطالبات دیرینه مردم استان و خدمت به کشور عزیزمان برداریم.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: بی شک در این مسیر، مشکلات و موانع متعددی بر سر راه قرار دارد که برای رفع آن‌ها، همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهردار خرم‌آباد، کارشناسان و همراهی همکاران و اساتید این حوزه هستیم.


حسن‌پور همچنین به پیگیری‌های ویژه رئیس‌جمهور در خصوص آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک‌الافلاک اشاره کرد و افزود: تملک ۱۲ باب مغازه به منظور آزادسازی بخش شمالی عرصه قلعه فلک‌الافلاک نیز سال‌جاری در همین راستا انجام شده است.


وی اضافه کرد: تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک الافلاک در حال حاضر به‌صورت شبانه‌روزی در حال آماده شدن است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *