دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ارائه خدمات حمایتی به خانواده های دارای فرزند چندقلو

ایسنا/خراسان جنوبی کمیته امداد خراسان جنوبی از ارائه خدمات حمایتی به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال (سه نوزاد و بیشتر) با هدف افزایش کیفیت زندگی برای آن‌ها از ابتدای امسال خبر داد. 


سید رضا حسینی، امروز ۸ آذر به رسانه‌ها گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به امضاء رسیده این نهاد خدمات متنوعی را برای خانواده‌هایی که دارای فرزند چند قلو بوده و نیازمند کمک هستند، در نظر گرفته است. 


به گزارش ایسنا، وی افزود: خانواده‌های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسئولان هستند، چراکه بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است. 


حسینی به جامعه هدف و مشمول این کمک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی و یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارای تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده ۳ قلو و بیشتر می‌باشد، مشمول این طرح خواهند بود. 


به گفته وی، ۵ ارائه خدمت به این خانواده‌ها پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد در مواردی نظیر کمک هزینه تامین مسکن و کمک هزینه معیشت و درمان به صورت بلاعوض، تسهیلات اشتغال‌زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی صورت می‌گیرد. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *