دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ایران شورای امنیت حادثه تروریستی شیراز را قوی و صریح محکوم کند

نیویورک – ایرنا- امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از شورای امنیت خواست حادثه تروریستی شیراز را صریح و قوی محکوم کند.


به گزارش ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت مایلم غم و اندوه خود را نسبت به اینکه مردم کشورم هدف حملات تروریستی قرار گرفتند ابراز کنم.در شرایطی که براساس گزارش های اولیه، افراد مسلحی به مکان مقدس مذهبی(حرم) شاهچراغ در شیراز حمله کردند و تاکنون ۱۵غیر نظامی شهید و ۲۱ نفر زخمی شده اند.


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: این یک حمله وحشتناک تروریستی علیه شهروندان ازجمله کودکان،زنان است.


وی تصریح کرد: ایران یکبار دیگر تروریسم را در همه اشکال آن به عنوان یک تهدید واقعی و بزرگ علیه صلح و امنیت بین المللی می داند و انتظار می رودکه شورای امنیت سازمان ملل این جنایت وحشتناک را بطور صریح و قوی محکوم کند.


آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز را که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، بشدت محکوم کرد.


گوترش تصریح کرد چنین اقداماتی که اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهند، شنیع و تاثر آور هستند.


دبیر کل سازمان ملل بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که در حال انجام فرائض مذهبی بودند، تاکید کرد.


گوترش با ابراز همدردی با خانواده های داغدار و قربانیان این جنایت و نیز مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.


به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ایران گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم. 


سخنگوی سازمان ملل افزود: از حمله شیراز مطلع هستیم و آن را محکوم می کنیم . هرگونه حمله تروریستی مستحق محکومیت است.


ساعت ۱۷:۴۵ روز چهارشنبه فرد یا افراد مسلح به شیوه تروریستهای تکفیری با تیراندازی از بیرون حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) علیه السلام به مردم داخل حرم حمله کردند.


طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند.


این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است.


آمار شهدای اقدام تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به ۱۵ نفر رسید اورژانس از مردم شیراز خواست برای امدادرسانی سریعتر نیروهای امدادی به مجروحان حمله تروریستی از تجمع در نزدیکی حرم شاهچراغ خودداری کنند.


خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش مسؤولیت حمله به حرم شاهچراغ شیراز را به عهده گرفته است.




وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما