دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

برتری یک نیمه ای ایران مقابل لبنان با گلزنی مجدد آزمون

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران با گل «سردار آزمون» تا پایان نیمه نخست از میهمان خود لبنان پیش افتاد و با برد به رختکن رفت.


به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه امام رضا (ع) در چارچوب هفته دهم و پایانی دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به مصاف تیم ملی لبنان رفت که این دیدار در پایان نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود ملی‌پوشان خاتمه پیدا کرد.


دراگان اسکوچیچ برای این دیدار علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی، امید نورافکن، سعید عزت‌الهی، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، الهیار صیادمنش، علی قلی‌زاده و سردار آزمون را روانه میدان کرد.


ترکیب لبنان هم بدین شرح است: مصطفی مطر، ماهر صبرا، نور منصور، حسین زین، جوان اومری، محمد علی الدهینی، هلال الحلوه، محمد حیدر، محمد قدوح، جهاد ایوب و حسین الدُر.


قضاوت این دیدار بر عهده فو مینگ از چین بود. ایران با پنج تغییر نسبت به بازی برابر کره وارد میدان شد و البته با وجود میزبانی لباس قرمز نیز به تن کرده بود. دیدار رفت با برتری ۲ بر یک به سود ایران به اتمام رسانده بود.


حضور تماشاگران و تشویق بی امان آنها باعث شد تا ایران بازی را بسیار هجومی آغاز کند و لبنان را در زمین خودش نگه دارد. ارسال جهانبخش از سمت راست و همچنین شوت سردار آزمون نخستین فرصت  شاگردان اسکوچیچ برای ایجاد خطر روی دروازه مصطفی مطر بود.


پس از فشار اولیه ایران بازی به تعادل کشیده شد و مصدومیت بازیکن لبنان نیز به این مساله دامن زد. نخستین تعویض لبنان هم در دقیقه ۱۳ انجام شد تا ایوان هاشیک خیلی زود مجبور به تغییر بازیکن تیمش شود.


دومین خطای متوالی سعید عزت‌اللهی در فاصله زمانی کوتاه باعث شد تا هافبک وسط تیم ملی در دقیقه ۱۴ کارت زرد دریافت کند و نخستین اخطاری بازی شود. جالب است که عزت‌اللهی بازی با کره جنوبی را به دلیل محرومیت از دست داده بود.


دراگان اسکوچیچ از هر فرصتی برای صحبت با بازیکنانش استفاده می‌کرد. او ابتدا با علیرضا جهانبخش و سپس با سردار آزمون لحظاتی را به گفت و گو پرداخت و نکات تاکتیکی را به گوش آنها رساند.


علیرضا جهانبخش در دقیقه ۱۹ با شوتی از پشت محوطه جریمه، مصطفی مطر را به واکنش مجبور کرد تا نخستین موقعیت تقریبا جدی ایران خلق شود.


لبنانی‌ها از نیمه اول سعی داشتند زمان بازی را تلف کنند و روی شروع مجددها دروازه‌بان این تیم وقت قابل توجهی را به هدر داد و از سرعت بازی کاست. مصدومیت گاه و بیگاه بازیکنان تیم میهمان نیز صدای تماشاگران و دراگان اسکوچیچ را درآورده بود.


دقیقه ۳۵ انتظارها به سر رسید. پاس فوق‌العاده محمدحسین کنعانی‌زادگان در عمق دفاع لبنان با فرار سردار آزمون همراه شد تا شماره ۲۰ تیم ملی همانند بازی رفت دروازه لبنان را باز کند و تیمش را پیش بیندازد.


گل ایران تغییری در روند بازی ایجاد نکرد. لبنان همچنان در زمین خود سعی در حفظ نتیجه بود و توپ در اختیار ملی‌پوشان ماند. حملات بیشتر از سمت راست تدارک دیده می‌شد ولی تجمع بازیکنان لبنان مانع از گل دوم شد. در همین اثنا روی یک اشتباه فردی نزدیک بود مانند بازی رفت غافلگیر شویم که ضربه بدوح از زاویه بسته توسط بیرانوند مهار شد.


لبنانی‌ها از فضای پشت سر امید نورافکن یک بار دیگر بهره بردند و یک شوت دیگر سمت دروازه ما روانه شد اما این بار ضربه خطرناک تر راهی به دروازه نداشت تا بیرانوند حسابی از دست مدافعین عصبانی شود.


لحظات پایانی این نیمه به اشتباهات متوالی بازیکنان هر ۲ تیم و سوت‌های داور ختم شد تا شاگردان اسکوچیچ با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *