دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بنر تبلیغاتی چیست؟

بنر تبلیغاتی چیست؟

امروزه یکی از رایج ترین نوع تبلیغات است ؛ چرا که تبلیغات گرافیکی و تصویری در ذهن مشتریان بسیار ماندگار تر از سایر روش هاست. در اینجا به چند نکته از نکات طراحی بنر تبلیغاتی می پرازیم در ادامه همراه ما باشید:

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر موضوعی است که هر کسب و کاری برای موفقیت در تبلیغات و یافتن بازار مناسب به آن نیاز دارد، عملا میتوان گفت موفقیت در تبلیغات و بازاریابی بدون تبلیغات بنری غیرممکن است.

همانطور که خود شما هم میدانید تصویر اثر بخشی بیشتری از متن دارد، تبلیغات بنری این امکان را دارد تا با استفاده از تصاویر در تبلیغات، بتوانیم کسب و کارمان را به مخاطب معرفی کنیم.

اما چرا بنر طراحی میکنیم ؟

هرگاه بخواهیم یک پیامی را در قالب تصاویر گرافیکی به کاربران ارائه کنیم ، طوری که مخاطب با دیدن آن به سمت کسب و کار ما سوق پیدا کند، طراحی بنر را انجام میدهیم. کاربرد عمده طراحی آن نیز جهت تبلیغات و اطلاع رسانی است.

انواع بنر

طراحی بنر بطور کلی شامل دو دسته زیر میشود

– بنر ثابت :

بنر ثابت عمدتا جهت نمایش دادن متن و تصاویر طراحی میشوند و دارای ظاهر ثابتی هستند و هیچ یک از عناصر موجود در بنر حرکت نمیکنند، معمولا بدلیل ثابت بودن با کیفیت و گرافیک نسبتا بالایی طراحی میشوند.

– بنر متحرک :

اگر چند بنر ثابت را با هم یک جا جمع کنیم، از ترکیب آنها بنر متحرک بوجود می آید، این بنرها با استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند فتوشاپ ساخته میشوند

انواع سبک بنر :

در بالا به انواع کلی بنر از نظر ثابت یا متحرک بودن اشاره کردیم، اما بنرها علاوه بر این ویژگی ها، از نظر سبک هم متفاوت هستند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

  • بنر با سبک معمولی
  • بنر با سبک رئالیسم
  • بنر با سبک فلت

حجم بنر

در طراحی بنر هرچقدر بنر حجم کمتری داشته باشد با سرعت بیشتری در رسانه بارگزاری میشود، یهنی هر چه کمتر باشد، بهتر است. طبق گفته Google Adwords حجم یک بنر مناسب، بهتر است کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت باشد. زیرا تبلیغات بنری سریع بارگزاری شود ، و قبل از این که بازدیدکننده سایت به سمت پایین یا بالای صفحه اسکرول کند، بنر را مشاهده کند.

ساده بودن بنر

پیچیده و شلوغ بودن بنر، در رساندن منظور و درک بازدیدکننده ممکن است تاثیر منفی بگذارد. باید به گونه ای ساده و صریح باشد که در نگاه اول کاربر متوجه منظور بنر بشود. چون بازدیدکننده معمولا یک نگاه چند لحظه‌ای به بنر می‌اندازد و بنر باید جوری باشد در همین چند ثانیه منظور شما را به مخاطب برساند.

وقتی در بنر میخواهید از تصاویر استفاده کنید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که تصاویر گویا و واضح باشند، مثلا شبیه یک معما نباشد.

در مطلب بالا سعی کردیم به نکات اصلی طراحی بنر بپردازیم، با اینکه خلاصه وار اشاره کردیم اما همین نکات در طراحی یک بنر مناسب، بسیار کاربردی هستند و با رعایت آن میتوانید بنرهای استانداردی طراحی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *