دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تولید ۳۵ هزار مگاوات برق وعده وزیر نیرو به کمیسیون انرژی مجلس

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی شرایط آب روستایی و وعده تولید ۳۵ هزار مگاوات برق توسط وزیر نیرو در این کمیسیون خبر داد.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، مصطفی نخعی در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: کمیسیون امروز میزبان وزیر نیرو بود و مباحث مختلفی در حوزه آب و برق مطرح شد و اعضای کمیسیون دیدگاه های خود را در این باره مطرح کردند و وزیر نیرو هم جمع بندی از مسائل مطرح شده ارائه دادند.


نخعی افزود: یکی از مباحثی که در نشست امروز مطرح شد کسری تولید برق در زمان پیک مصرف بود. چرا که در سال گذشته در برخی ایام ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاوات کسری تولید برق وجود داشت که این نشانه عدم موازنه بین تولید و مصرف برق است.


وی با اشاره به وعده های وزیر نیرو در زمان کسب رای اعتماد از مجلس اظهار داشت: این وعده ها شامل افزایش تولید برق تا ۳۰ هزار مگاوات بود که این موضوع به گفته وزیر نیرو در حال پیگیری است. حتی برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق است.


نخعی ادامه داد: ۱۵ هزار مگاوات تولید برق حرارتی با مدیریت و نظارت مجموعه وزارت نیرو، ۱۰ هزار مگاوات تولید برق با مشارکت صنایع و ۱۰ هزار مگاوات برق هم توسط انرژی های تجدید پذیر مجموع ۳۵ هزار مگاوات برق وعده داده شده خواهد بود. در صورت اجرای آن ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق تجدید پذیر کشور اضافه خواهد شد که این موارد توسط وزارت نیرو برنامه ریزی شده است.


این نماینده مجلس با اشاره به برنامه تعمیرات نیروگاهی که علی اکبر محرابیان مطرح کرد، گفت: محرابیان وعده دادند که این موضوع در حال پیگیری است و پیش از آغاز تابستان برنامه تعمیرات نیروگاهی به اتمام می رسد. همچنین وزیر نیرو وعده دادند واحدهای نیمه تمام به مدار تولید بازگردند.


نماینده مردم نهبندان و سربیشه تاکید کرد: بر اساس تبصره ۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرای الگوی مصرف برق طبق اعلام وزیر نیرو در حال انجام است و برنامه های خود را در این زمینه بیان کردند.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های این وزارتخانه برای مدیریت مصرف آب اظهار داشت: به دلیل خشکسالی هایی که در سال گذشته در کشور وجود داشت، از مهر۱۴۰۰ تاکنون به میزان ۱۹ درصد نسبت به شرایط نرمال کاهش بارندگی وجود دارد.


وی ادامه داد: نسبت به سال آبی گذشته وضعیت بارش ها بهتر است ولی نسبت به وضعیت نرمال عقب ماندگی هایی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود و وزیر نیرو توضیحاتی در این باره ارائه دادند.


نخعی با اشاره به بررسی شبکه های آب روستایی و حوزه آب در نشست امروز خاطرنشان کرد: وزیر نیرو درباره برنامه هایی که وزارتخانه در این حوزه دارد، توضیحاتی ارائه داد. از جمله استفاده از بنگاه ها، نهادها و بخش های محرومیت زدایی که می تواند برای تصریح در شبکه آب رسانی کشور کمک به سزایی ایفا کنند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *