دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قیمت فوم تزریقی چقدر است؟

قیمت فوم تزریقی چقدر است؟
فوم تزریقی چیست؟

عایق پلی یورتان مایع به صورت تزریقی و یا پاششی مورد استفاده قرار می گیرد. در مکان هایی که دسترسی دشوار است و یا سطح مورد نظر برای اجرای روش پاششی مناسب نیست از روش تزریقی استفاده می شود. برای عایق بندی درزها و شکاف ها مانند مخازن آب، سدها، استخرها که نشت آب باعث ایجاد خسارت های سنگینی می شود از فوم تزریقی استفاده می کنند.

مهمترین مزیت این نوع فوم یکپارچه بودن آن است. زیرا شکاف ها موجب نشت حرارت یا رطوبت می شوند و کارایی عایق کاهش می یابد. این عایق ها در برابر حرارت، خوردگی، عوامل شیمیایی و حلال ها، ساییدگی و ضربه مقاوم هستند و تغییر شکل نمی دهند.

قیمت فوم تزریقی:

قیمت فوم تزریقی تحت تاثیر چندین عامل می باشد. از آنجا که عمق شکاف ها و فضای عایق بندی نامشخص می باشد؛ میزان عایق مورد نیاز قابل تعیین نیست و باید بعد از اجرای عایق کاری مشخص شود. از این رو قیمت فوم تزریقی با توجه به متراژ و میزان عایق به کار رفته متغیر خواهد بود.

متراژ پروژه بر قیمت تمام شده اثر می گذارد.

نوع عایق و کاربردی که مورد انتظار است؛ قیمت فوم تزریقی را تحت تاثیر قرار می دهند.فوم های تزریقی در دو نوع عایق سلول باز و عایق سلول بسته تولید می شوند. عایق سلول بسته برای عایق بندی حرارتی و رطوبتی مناسب است اما عایق سلول باز برای عایق بندی صوتی گزینه مناسبی است. عایق های صوتی قیمت بالاتری نسبت به عایق های حرارتی و رطوبتی دارند.

شرکت های تولید کننده کیفیت های متفاوتی را عرضه می کنند. قطعا قیمت فوم تزریقی با کیفیت بیشتر از نوع نامرغوب و بی کیفیت می باشد.

فوم تزریقی به دو صورت دستی و دستگاهی قابل استفاده است. در پروژه های وسیع و متراژ بالا از دستگاه تزریق فوم استفاده می شود. برای مصارف محدود و جزیی استفاده از دستگاه مقرون به صرفه نیست و موجب افزایش قیمت فوم تزریقی می شود. زیرا هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه های تزریق فوم بالا است. در ابعاد کم از اسپری های کوچک استفاده می شود.

شرایط اجرای پروژه نیز بر قیمت فوم تزریقی تاثیر گذار است. مسطح بودن یا مسطح نبودن محل عایق بندی، دسترسی دشوار و نقاط کور، رطوبت محیط، وزش باد، درجه حرارت و… از عوامل تاثیر گذار بر قیمت فوم تزریقی هستند.

قیمت فوم تزریقی متاثر از نوع ماده اولیه تشکیل دهنده آن است. زیرا پلی یورتان های متنوعی تولید می شوند که دلیل آن تنوع زیاد مواد اولیه می باشد. تعداد بسیار زیادی از الکل های چند عاملی و ایزوسیانات ها در طبیعت وجود دارد که از ترکیب هر کدام از آنها پلی یورتان متفاوتی تولید می شود. هر پلیمر خواص گوناگونی دارد و با توجه به ویژگی؛ هر یک از پلیمرهای تولید شده کاربرد متفاوتی دارند.

عامل دیگری که بر قیمت فوم تزریقی اثر می گذارد؛ هزینه اجرا و خدمات عایق کاری می باشد. لازم به ذکر است که تعیین نوع ترکیب و میزان مواد مورد نیاز باید توسط متخصص و کارشناس انجام شود. برای اجرای صحیح عایق و جلوگیری از دور ریز شدن و هدر رفت آن؛ باید افراد ماهر و با تجربه تزریق فوم را انجام دهند. مجموع عوامل ذکر شده تعیین کننده قیمت فوم تزریقی خواهند بود.

تزریق فوم به نقاط کور و غیرقابل دسترس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *