دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

هشدار انگلیس آمریکا و استرالیا در مورد افزایش حملات سایبری

تهران- ایرنا – انگلیس، آمریکا و استرالیا در بیانیه‌ مشترک اعلام کردند، موج فزاینده حملات سایبری تهدیدی برای زیرساخت‌ها و سازمان‌های مهم در سراسر جهان است.


به گزارش ایرنا از وب سایت خبری زد نت، نهادهای امنیت سایبری انگلیس، آمریکا و استرالیا در این بیانیه هشدار دادند که افزایش حملات سایبری تهدید جدیدی برای زیرساخت‌های مهم در سراسر جهان است و تا زمانی که قربانیان در برابر باج خواهی‌ها تسلیم شوند، حملات ادامه خواهند داشت.


بیانیه مشترک مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا، مرکز امنیت سایبری استرالیا، دفتر تحقیقات فدرال پلیس اف بی آی، آژانس امنیت ملی و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا خطرات فزاینده ناشی از حملات سایبری صاحبان کسب‌وکارها خواسته است برای محافظت از خود در برابر حملات اقدام کنند.


مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا باج افزار را به عنوان بزرگترین تهدید سایبری پیش روی انگلیس توصیف کرده و مشاغل، سازمان‌های خیریه، دولت‌های محلی و بخش‌های بهداشتی را از جمله اهداف اصلی باج افزارها معرفی کرده است.


آژانس‌های امنیت سایبری آمریکا نیز هشدار دادند که ۱۴ بخش از ۱۶ زیرساخت حیاتی ایالات متحده از جمله بخش‌های دفاعی، سیستم‌های صنعتی، خدمات اضطراری، غذا و کشاورزی، دولت و فناوری اطلاعات مورد هدف باج افزارها قرار گرفته‌اند.


مرکز امنیت سایبری استرالیا همچنین هشدار داده است که حملات باج افزار همچنان ادامه دارد و زیرساخت‌های حیاتی در سراسر استرالیا را مورد هدف قرار می‌دهند.   


در بیانیه مشورتی مشترک انگلیس، آمریکا و استرالیا در مورد افزایش حملات باج افزارها، از سازمان‌ها خواسته شده تا برای دفاع در برابر حملات و جلوگیری از قربانی شدن اقدام کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *