دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر دادگستری فلسطین قتل خبرنگار الجزیره در حد جنایت جنگی است

تهران- ایرنا- وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب گفت که قتل خبرنگار الجزیره، عمدی و در حد جنایت جنگی است.


به گزارش ایرنا از الجزیره، «محمد الشلالده» در گفت وگو با این شبکه قطری افزود: گلوله‌ای که به «شیرین ابو عاقله» اصابت کرد از سوی سربازان رژیم اشغالگر شلیک شده بود.


وی با بیان اینکه جواب کالبد شکافی خبرنگار فقید الجزیره به زودی حاضر خواهد شد، گفت: باید مقام‌های صهیونیست بازخواست و مجازات شوند.


وزیر دادگستری فلسطین در ادامه افزود: ما از کمیته تحقیقاتی بین المللی حمایت می‌کنیم و باید سازوکاری برای پیگرد قانونی تشکیل شود.


الشلالده گفت: پرونده تکمیلی را به دادگاه لاهه ارسال خواهیم کرد. اگر اسرائیل مورد بازخواست قرار نگیرد، قانون جنگل حکمفرما خواهد شد.


وی در پایان افزود: باید یک مرجع حقوقی نیز لحاظ شود، چه از سوی شورای امنیت یا مجمع عمومی و هیچکس در مقابل دیوان کیفری بین المللی مصونیت ندارد و ما حق داریم متهمان را به آن ارجاع دهیم.


به گزارش ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی “شیرین ابوعاقله” خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.


این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.


ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.


شهادت این خبرنگار بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و خبری و رسانه‌ای جهان داشته است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *