دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پخش تصاویر دیده نشده از کابین خلبان بالگرد حامل پیکر امام ره

مستند بازسازی از زندگیِ پزشک معالج امام خمینی (ره) با ذکر خاطراتی از ایشان، روی آنتن می رود. همچنین پخش تصاویر دیده نشده‌ای از روز تشییع (۱۶ خرداد ۱۳۶۸) و کابین خلبان بالگرد حامل پیکر امام(ره) در دستور کار تلویزیون است.


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، شبکه پنج سیما به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، مستندهایی با مضامین مرتبط با این ایام را به روی آنتن می برد.


بامداد یکشنبه حوالی ساعت ۲۴ مستند «دکتر الیاسی» با موضوع بازسازی زندگیِ پزشک معالج امام خمینی (ره) و ذکر خاطرات ایشان از این شبکه پخش می‌شود.


 مستند پرتره «تشییع بزرگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی فتاحی و نویسندگی محمد طه امیری دیگر تدارک این شبکه روایت‌گر سیر پرشور مردم در بدرقه، تشییع و تدفین پیکر مطهر حضرت امام خمینی (ره) است.


این مستند با محوریت گفت‌وگو با خلبان‌هایی که وظیفه جابه‌جایی پیکر امام خمینی(ره) را بر عهده داشتند و نمایش تصاویر دیده نشده‌ای از روز تشییع (۱۶ خرداد ۱۳۶۸) و کابین خلبان بالگرد حامل پیکر امام (ره) تهیه شده است. «تشییع بزرگ» یکشنبه، ۱۴ خرداد ساعت ۱۱ به روی آنتن می رود.


همچنین به مناسبت ۱۴ خرداد و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری، مستند «ضیاءالدین» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی محمدرضا دهستانی یکشنبه شب ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رود.


«ضیاءالدین» یک مستند پرتره اجتماعی-سیاسی است که حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی رهبر معظم انقلاب را از دوران کودکی تا جوانی روایت می‌کند. این مستند به علاقه‌ و بهره‌مندی رهبر معظم انقلاب نسبت به تفسیر، تبیین و قرائت قرآن کریم، از کودکی تا زمان انقلاب و تمام مراحل زندگی او و نقش ایشان در ترویج قرآن کریم می‌پردازد. 


مستند روایی «آن روز» به واقعه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در شهر ورامین و روستاهای اطراف آن می پردازد و این واقعه را از زبان شاهدان عینی و خانواده‌های شهدای ۱۵ خرداد به تصویر می‌کشد.


در این مستند همچنین زندگی شهید حسن خانی روایت خواهد شد. «آن روز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیداحمد مصطفوی با استفاده از تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده از واقعه ۱۵ خرداد دوشنبه، ۱۵ خرداد ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.


مستند «عیسای خمینی» به کارگردانی محسن سلیمانی روایتی از حاج عیسی معروف به «عیسای خمینی» است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *