دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بهادری جهرمی موانع استفاده از نخبگان در مسئولیت های اجرایی برداشته

لیلا اسماعیل نژاد







برچسب‌ها







تهران- ایرنا- سخنگوی دولت با بیان یک مصوبه هیأت وزیران در نشست امروز گفت: براساس این مصوبه سخت گیری‌هایی که مانع از جوان گرایی می‌شود و به جوانان نخبه اجازه فعالیت در این حوزه‌ها را نمی‌دهد، برداشته خواهد شد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه پس از نشست هیأت وزیران با حضور در حیاط پاستور و در جمع خبرنگاران گفت: فعلا مجلس در ایام تعطیلی خود به سر می‌برد و به محض آغاز فعالیت مجلس در هفته آینده، وزیر پیشنهادی راه از سوی دولت به مجلس پیشنهاد خواهد شد.


سخنگوی دولت با بیان تنها یک مصوبه از مصوبات امروز هیأت وزیران اظهارداشت: در جلسه امروز هیأت دولت مصوبات متعددی به تصویب اعضای کابینه رسید که یکی از اینها دستورالعملی است که طبق آن برای تصدی مدیرعامل یا عضویت در هیات مدیره در شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که دولت در ان جایگاه مدیریتی دارد، احراز صلاحیت هایی باید از طرف دولت به تصویب برسد.


وی هدف از این مصوبه را مسئولیت دادن به جوانان نخبه دانست و ادامه داد: به موجب به این مصوبه سخت گیری‌هایی که مانع از جوان گرایی می‌شود و به جوانان نخبه اجازه فعالیت در این حوزه‌ها را نمی‌دهد، برداشته خواهد شد.


بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: تمایزها و اولویت‌هایی برای جوانان در این مصوبه درنظرگرفته شده تا بتوان بیشتر از نخبگان جوان استفاده کرد.


رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره اینکه آیا افزایش تعرفه در قبوض را شاهد خواهیم بود، گفت: پلکانی کردن تعرفه پرمصرف ها در قبوض مصرفی جزو برنامه است اما نگاه دولت به این حوزه نگاه با تاملی است که چه میزان صرفه جویی می شود یا نه.


وی افزود: وقتی یارانه پرمصرف‌ها برداشته شود، دراین حوزه هزینه‌های قبوض افزایش می یابد؛ برنامه دولت این است نسبت به تعرفه‌ها تغییری اعمال نشود.


بهادری جهرمی اظهار داشت: در جلسه امروز با توجه استعفای رستم قاسمی به دلیلی بیماری، آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی و از زحمات قاسمی در جلسه تقدیر شد.


سخنگوی‌ دولت با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اضافه کرد: مجلس در تعطیلات هفتگی است و به محض آغاز، وزیر از سوی دولت پیشنهاد می‌شود.


وی ادامه داد: امروز دستورالعملی به تصویب رسید که به تبع آن مدیریت عامل و عضویت در هیات مدیره در شرکت‌های دولتی و شرکت‌های که دولت در آن‌ها جایگاه مدیریتی دارد، به منظور احراز صلاحیتها، هم شایسته‌سالاری وجود داشته باشد و هم سهم‌خواهی‌هایی که مانع از جوانگرایی و حضور نخبگان می‌شود، از بین برود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *