دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

خزعلی پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارمندان زن را مطرح کردیم

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از ارایه پیشنهادی مبنی بر پرداخت حق‌عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی خبر داد.


به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، انسیه خزعلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته زنان و خانواده در شورای عالی آمار مصوب شد لذا می‌توانیم به طور دقیق آمار زنان در بخش‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم و به عنوان مرجع رسمی، عهده دار این آمار باشیم. البته پیش از این آمارهایی در خصوص عدالت جنسیتی تهیه کرده‌ایم.


وی درباره میزان اجرا شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز بیان کرد: اجرای این قانون بر عهده ستاد ملی جمعیت است اما در زمینه بخش‌هایی که مرتبط با ما بوده تلاش کرده‌ایم. کار ما اجرا نیست بلکه سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌هاست. بحث چهارقلوها را دنبال کرده‌ایم که البته به قانون مکمل نیاز دارد. به‌زودی قانون دهه شصتی‌ها را اعلام خواهیم کرد.


خزعلی درباره دورکاری بانوان شاغل نیز گفت: دورکاری با مشکلاتی از جمله اینکه مدیران همکاری لازم را ندارند، مواجه است که باید قانون دورکاری تعدیل شود تا همکاری بیشتر مدیران را در پی داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم ولی باید مصوب شود. نظر این است که چون تامین هزینه خانواده بر عهده مرد است، پس حق عائله‌مندی باید مربوط به مردان باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *