دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دیدار هیات ایرانی و سوری در آستانه تاکید بر تمامیت سرزمینی سوریه

تهران – ایرنا- هیات جمهوری اسلامی ایران در دومین روز برگزاری نوزدهمین دور از نشست‌های بین المللی «روند آستانه» در شهر «نورسلطان» قزاقستان با هیات سوری ملاقات کرد و دو طرف آخرین تحولات جاری سوریه و منطقه را بررسی و بر وحدت و تمامیت سرزمینی این کشور تاکید کردند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیات جمهوری عربی سوریه به ریاست “ایمن سوسان” معاون وزیر خارجه و هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست “علی اصغر خاجی” دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امروز چهارشنبه در چارچوب نوزدهمین نشست مذاکرات آستانه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند


دو طرف در این دیدار، در مورد تحولات جاری در سوریه و منطقه و موارد دستور کار نشست بین المللی آستانه تبادل نظر کردند.


علی اصغر خاجی در این دیدار بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از وحدت و تمامیت ارضی سوریه و رد مطلق هرگونه اقدامی که بر آن اثر می گذارد و تنها به تشدید اوضاع در منطقه منجر شود، تاکید کرد.


سوسان نیز به نوبه خود، بر ایستادگی سوریه در کنار ایران در مقابله با هجمه های هدفمند تاکید کرد و گفت که به توانایی ایران برای مقابله و رسیدگی به وضعیت کنونی و خنثی کردن طرح خصمانه اطمینان کامل دارد.


دو طرف در این دیدار همچنین درباره ادامه رایزنی ها و هماهنگی در قبال چالش های فعلی توافق کردند.


نوزدهمین نشست بین المللی آستانه درباره سوریه دیروز (سه شنبه) با حضور نمایندگان ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در پایتخت قزاقستان آغاز شد.


در این نشست دو روزه، هیات‌هایی از کشورهای سوریه، ایران، روسیه و ترکیه حضور دارند که ریاست هیات سوریه را ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه و مهاجران این کشور، ریاست هیات ایران را علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، ریاست هیات روسیه را «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور سوریه بر عهده دارند.


همچنین در این نشست نمایندگانی از دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و نمایندگان کشورهای لبنان، عراق و اردن به عنوان ناظر حضور دارند.


در این دو روز رایزنی‌ها و گفت و گوهای دوجانبه و سه جانبه بین هیات‌های شرکت‌کننده درخصوص موضوعات در دستور کار انجام و سپس جلسه عمومی برای اعلام بیانیه پایانی برگزار می‌شود و پس از آن نیز نشست خبری برخی از روسای هیات‌های شرکت کننده برگزار می شود.


وزارت امور خارجه قزاقستان (کشور میزبان) پیشتر اعلام کرده بود که بررسی وضعیت میدانی سوریه از جمله موارد مربوط به اوضاع انسانی، اقتصادی و اجتماعی و بسیج تلاش‌های جامعه بین‌الملل بر اساس قطعنامه شورای امنیت برای بازسازی سوریه پس از بحران و آماده‌سازی شرایط بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در دستور کار این نشست قرار دارد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما “http://cooldl.net/”>سایت مرجع دانلود فیلم “https://safaryaar.com/tour/dubai”>تور دبی