دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

عجیب ترین گجت های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

نمایشگاه 2024 CES قرار است بهترین و مبتکرانه‌ترین فناوری‌ها را در وگاس به نمایش بگذارد اما گاهی اوقات هم ممکن است ارائه‌دهنده بدترین‌ها باشد.


به گزارش ایسنا، هر نوع گجتی برنده نیست و همان طور که معلوم است، تعدادی از آنها بازنده کامل هستند. نمایشگاه بزرگ فناوری «CES 2024» در حال برگزاری است اما می‌توانیم زمان را به عقب برگردانیم تا در نمایشگاه‌های CES سال‌های گذشته شرکت کنیم.


به نقل از سی‌نت، در بیش از ۲۰ سال گذشته، برخی از گجت‌ها به قدری گیج‌کننده بوده‌اند که گاهی اوقات به نظر می‌رسد صرفا به این دلیل وجود دارند که روزنامه‌نگاران درباره آنها بنویسند. تنها در سال ۲۰۲۳ وسایل عجیب زیادی را دیدیم؛ از توالت‌های بررسی ادرار گرفته تا تخته‌های برش مجهز به صفحه نمایش. زمان آن فرا رسیده است که عجیب‌ترین و بدترین گجت‌های ۲۵ سال گذشته را بررسی کنیم. جالب‌ترین نکته در مورد گجت‌های عجیب گزارش حاضر این است که برخی از آنها هنوز هم به فروش می‌رسند.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


هدفون تصفیه‌کننده هوا


همان طور که در سال ۲۰۲۲ اعلام شد، این محصول شاید از نظر فنی یک محصول CES نباشد اما شرکت «دایسون»(Dyson)، هدفون «زون»(Zone) را در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. اگرچه به نظر می‌رسد زون یک ماسک کووید-۱۹ باشد اما این طور نیست. به گفته وب‌سایت دایسون، روند توسعه زون از سال ۲۰۱۶ به عنوان یک فیلتر هوای شخصی عمدتا برای آلودگی آغاز شد و بدین ترتیب، هرگز برای محافظت در برابر بیماری طراحی نشد. علاوه بر این، یکی از منتقدان ادعا کرده که طرفداران این گجت با استفاده کردن از آن ممکن است خطر ابتلا به کروناویروس را به حداکثر برسانند. «کیتی کالینز»(Katie Collins) خبرنگار سی‌نت که هدفون را در مقر دایسون در بریتانیا امتحان کرد، معتقد بود هدفون‌ها آن قدر درخشان و عجیب هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


ربات‌ دستمال توالت


شرکت «ریزر»(Razer) که تولیدکننده لوازم جانبی رایانه به طور ویژه برای CES است، با رونمایی کردن از ربات دستمال توالت «چارمین»(Charmin) در نمایشگاه سال ۲۰۲۰ بدنام شد. درست در سالی که خرید دستمال توالت به تعداد انبوه رسید، رباتی آمد که می‌توانست دستمال توالت بیشتری را به ارمغان بیاورد. این همزمانی احتمالا اتفاقی بود زیرا ربات دستمال توالت هرگز قرار نبود یک محصول واقعی باشد.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


مسواک هوشمند


به یاد دارید زمانی مجبور شدیم دست‌هایمان را به مدت ۲۰ ثانیه با زمزمه کردن یک موسیقی برای خود بشوییم؟ همین روش در مورد مسواک زدن دندان‌ها نیز صدق می‌کند اما چرا باید از مغز و لب‌های خود استفاده کنیم؟ در طول سال‌های اخیر، مسواک‌های هوشمند زیادی وجود داشته‌اند اما انتخاب سی‌نت مسواک هوشمند «کولیبری»(Kolibree) است. همه چیز خوب بود تا این که اولین مسواک برقی متصل به اینترنت جهان از راه رسید. مسواک هوشمند کولیبری طراحی شد تا نحوه مراقبت کردن از دندان‌ها را تغییر دهد. مسواک کولیبری به لطف حسگرهای خود سعی دارد تا عادات مسواک زدن را در تلفن‌های هوشمند کنترل کند و اپلیکیشن آن به کاربران به ویژه کودکان امکان می‌دهد تا تعامل و انگیزه داشته باشند.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


خشک‌کن حیوانات خانگی


اگر می‌خواهید راهی جدید پیدا کنید تا سگ یا گربه کوچک شما برای همیشه از شما متنفر شوند، آنها را به مدت ۲۵ دقیقه در یک زندان مکعبی حبس کنید و در معرض وزش هوای گرم قرار دهید. این گجت که ترکیبی از دستگاه شکنجه و خشک‌کن است، ۶۶۰ دلار قیمت دارد. با وجود این، شاید ترجیح بدهید مانند یک انسان معمولی، حوله‌ای را روی حیوان خانگی خیس خود بیندازید.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


چنگال هوشمند


در طول تاریخ، وسایل بسیاری برای محدود کردن رفتارهای عادی انسان طراحی شده‌اند اما یکی از آنها بسیار عجیب است. «هپی‌فورک»(HapiFork) یک چنگال هوشمند ارتعاشی است که به کاربر می‌گوید وعده‌های غذایی خود را آهسته‌تر بخورد و بیش از ۲۰ دقیقه زمان به آن اختصاص دهد. ایده این گجت، کاهش احتمال پرخوری است.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


کمربند هوشمند


نسخه اصلی «بلتی»(Belty) یک نمونه اولیه کمربند هوشمند مجهز به موتور بود که خودش را با حالت بدن کاربر هنگام خوردن غذا یا نشستن تنظیم می‌کرد. مدل جدیدتر که آن نیز بلتی نامیده می‌شود، حتی عجیب‌تر است. این نسخه به تنظیم خودکار مجهز نیست اما یک شارژر پاوربانک در سگک خود دارد. یقینا بیشتر مردم دوست ندارند یک مجموعه از دستگاه‌ها را به خود متصل کنند.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


رایانه پوشیدنی


رایانه پوشیدنی محصول شرکت‌های «هیتاچی»(Hitachi) و «زایبرنات»(Xybernaut) برای اولین بار در نمایشگاه CES 1998 به نمایش درآمد. این رایانه موسوم به «زایبرنات پوما»(Xybernaut Poma) که مبتنی بر ویندوز CE است، یک پردازنده ۱۲۸ مگاهرتز و ۳۲ مگابایت رم RISC را ارائه می‌دهد. همه این تجهیزات که به بازو، صورت و کمربند کاربر بسته می‌شوند، با قیمت ۱۴۹۹ دلار قابل تهیه کردن هستند.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


کفش‌های جارویی


ما کفش‌ها را می‌پوشیم. آنها فرسوده می‌شوند و ما باید کفش‌های بیشتری بخریم اما این شاید به نظر هیجان‌انگیز نباشد. به نظر برخی از افراد، کفش‌ها به چیزهایی مانند تلفن، موشک، غلتک و جارو نیاز دارند. ویژگی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان در مورد کفش‌های جارویی «دنسو»(Denso) گفت اما این واقعیت که آنها وجود داشتند، بزرگترین شوخی بود. این کفش یک جاروی کوچک در کف خود دارد. در قسمت پاشنه کفش، یک پدال کوچک قرار گرفته که به چند چرخ‌دنده متصل است. با برداشتن هر گام، موتور جارو نیرو می‌گیرد و به آن امکان می‌دهد تا تکه‌های کوچک زباله را به صورت همزمان به درون بکشد.


عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


ماسک حذف‌کننده صدا

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *