دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نشست بررسی مشکلات گرمخانه کرمان برگزار شد

ایسنا/کرمان نشست بررسی مشکلات گرمخانه کرمان با حضور جمعی از مسئولان قضائی و شهری و اعضای گروه‌های جهادی در دادستانی کرمان برگزار شد.


مهدی بخشی دادستان کرمان شامگاه ۱۵ بهمن ماه در این نشست اظهار کرد: دستگاه‌ها از نظر قانونی تکلیفی درمورد افراد بی سرپناه برعهده دارند ضمن اینکه کمک به این افراد به زندگی و کار ما برکت می‌دهد.


وی با تأکید بر اینکه باید با همفکری و تقسیم کار از گروه‌های جهادی پشتیبانی کرد و نباید انگیزه را از این گروه‌ها گرفت، افزود: وقتی وظایف هر دستگاهی مشخص شود اداره گرمخانه بهتر و دغدغه گروه‌های جهادی برطرف می‌شود.


دادستان کرمان با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که به گرمخانه می‌آیند زباله‌گردی می‌کنند، گفت: معاون حقوق عامه و معاون پیشگیری از وقوع جرم هماهنگ کننده میان نهادها از جمله شهرداری و بهزیستی و فرمانداری برای انجام تکالیف ذاتی آنان و گروه جهادی خواهند بود و گزارش کار و مشکلات را به بنده منتقل خواهند کرد.


 وی با بیان اینکه مسائل امنیتی هم باید توسط کلانتری محل پشتیبانی شود، افزود: شیوه نامه‌ای برای رفع مباحث حقوقی گروه‌های جهادی تدوین می‌شود.


بخشی در پایان با متذکر شدن این نکته که در برخی موارد حمایتی نیاز به دستور قضایی نیست، بیان کرد: به عنوان مثال در جایی که کودک در معرض خطر قرار دارد، بر اساس قانون، هیچ نیازی به دستور قضایی نیست و این مسئله باید به کلانتری‌ها ابلاغ شود که برای حمایت از کودکان در معرض خطر منتظر دستور قضایی نمانند.


فرماندار کرمان نیز در این نشست بر لزوم حمایت از افراد بی سرپناه تأکید و بیان کرد: برخی از این افراد به دلیل تخصصی که دارند، می‌توانند مؤثر باشند نه اینکه طرد شوند.


علی بابایی افزود: در میان این افراد بعضا در حرفه خود در کرمان حرف اول را می‌زده و ما قول دادیم هر کدام از افراد در گرمخانه پاک شوند و پزشک سلامتی آنان را تأئید کنند، شغل برای آنها فراهم کنیم.


سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هم در این نشست اظهار کرد: در کرمان گرمخانه با امکانات خوب ایجاد شده  وباید استفاده همه جانبه از آن شود و د ر کنار همکاری گروه‌های جهادی، بقیه نیز کمک کنند.


وی با اشاره به تعداد زیاد معتادان متجاهر در سطح شهر گفت: باید تقسیم کار کرد و وظیفه هر دستگاه مشخص و نماینده هر دستگاه با گروه‌های جهادی و مسئولین مرتبط باشد و از ظرفیت سمن‌ها هم استفاده شود.


سید مصطفی حسینی، مسئول گروه جهادی سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی و مسئول گرمخانه کرمان هم با اشاره به اینکه در این گرمخانه هم زنان و هم مردان اسکان داده می‌شوند، افزود: تمایل زنان به ترک اعتیاد بالا رفته است.


وی خواستار پشتیبانی دستگاه قضا و نیز تأمین امنیت نیروهای جهادی شد و با بیان اینکه نیازمند یک فضای دائمی و مناسب هستیم، گفت: برخی از خیران حاضر هستند افراد بهبود یافته را مشغول کار کنند و کافی است ما هویت این افراد را به آنان برگردانیم که برخی نیاز به یک جرقه ذهنی دارند.


حسینی با اشاره به اینکه البسه و کمک‌های خیرین را تحویل می‌گیریم، افزود: شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۷۴۳۵۴۲ نزد بانک سپه به نام گروه جهادی شهید سیدحمیدرضا هاشمی آماده دریافت کمک‌های خیران است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *